Pàgines

dilluns, 7 d’octubre del 2013

Llesques amb hummus de remolatxa

Color i espècies, aquests són els dos tocs d'aquesta recepta. També és ràpida i senzilla, i els ingredients són d'aquests que poden guardar-se durant temps, per tant, pot ser un recurs de darrera hora per fer una picada o per acompanyar unes canyes un dia que tenim convidats sorpresa.

Som una fan dels "patés" o altres mescles que es puguin menjar amb unes torrades o uns crudités, a casa és molt típic que formin part de les picades quan tenim convidats. A Barcelona vàrem descobrir un libanès, on hi tastàrem l'hummus (paté de ciurons) i el mutabal (paté d'albergínia), i el dia que vaig veure la recepta que avui compartesc amb vosaltres, em va encantar pel toc de color!

Pot ser hi hagi gent a qui el color no li cridi l'atenció, però si les espècies vos agraden, vos recoman aquesta recepta, no vos decebrà.

I vull dedicar aquesta recepta a totes aquelles persones que aquestes darreres setmanes m'heu aturat pel carrer i m'heu dit que havíeu fet qualque recepta del bloc! GRÀCIES!





Font: revista Thermomix núm. 45 (també es pot fer amb una batedora normal)


INGREDIENTS:
  • 2 alls
  • 200 g de ciurons en conserva
  • 300 g de remolatxa cuita (i 20 g de líquid) + una mica més per decorar
  • 30 g de suc de llimona
  • 50 g de Tahin (pasta de sèsam) o llavors de sèsam
  • 1 culleradeta de sal
  • 50 g d'oli d'oliva verge
  • Curri
  • Comí en pols
  • Torrades, llesques de pa, "picos", crudités... (el que volgueu per acompanyar)

COM ES FA?

Amb Thermomix:
  1. Posarem tots els ingredients dins el tassó i programarem 1 min amb velocitat progressiva 5-10.
  2. Si veim que la mescla no és homogènia, podem repetir l'operació.
Sense Thermomix:
  1. Posam tots els ingredients dins el tassó, i ho triturarem.
Presentació:
Servirem l'hummus damunt unes torrades o llesques de pa, decorat amb unes llavors de sèsam, una trosset de remolatxa i un raig d'oli. L'altre opció és posar-ho dins un bol i posar devora uns Pals de verdures (pastanagó, api, cogombre...) o uns "picos".

9 comentaris:

  1. m'encanta l'humus i m'agrada molt aquesta idea d'afegir-hi remolatxa, queda un color preciós i em fa l'efecte que no trigarem a fer-ne a casa.

    ResponElimina
  2. I tant que té un color vistós i orignal! S'ha de tastar!!!

    ResponElimina
  3. Que bo, Caterina!! Nosaltres en fèiem al restaurant grec on treballava, d'hummus de remolatxa, també de cigrons i d'ous de salmó. Queda un color molt bonic i és boníssim!! M'has fet venir ganes de fer-ne!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies guapa!!! El color me va enamorar! Ous de salmó??? El tens al bloc?

      Elimina
  4. Caterina, aquest hummus és un dels meus preferits. El color és espectacular i dóna una presència a la taula que és per llogar-hi cadiretes. BEsades

    ResponElimina
  5. Hola! He fet cap al teu bloc i me parat a veure totes les delícies que tens per aquí, i que originals! Em quedo a xafardejar un ratet mes.

    Et convido al meu bloc Quina delícia!!: http://cuinadunaaprenent.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  6. És super vistós l'hummus de remolatxa... dona un to diferent a la taula. de tant en tant en faig i sempre triomfa, no sé si perquè agrada o per la seva vistositat!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina