Pàgines

dimarts, 20 d’agost del 2013

Gelat de tambor d'ametla

Un dolç molt nadalenc, però que he aprofitat per fer la meva proposta al concurs Mossegades d'aquest mes d'agost. Vaig estar pensant amb moltes combinacions, i demanant a la gent de què menjaria un gelat una mica original, que no fos el típic de xocolata, avellana o llimona, per exemple. Fins i tot em varen suggerir que fes gelat de tumbet, però no m'hi he vist amb cor!!!! A la pròxima, tal vegada...

 





A més, estic contenta de la proposta que ens han fet des de la web Gastronòmicament, ja que pel meu aniversari em varen regalar una "jugueta" nova, com anomen jo als estris de cuina, la KitchenAid, i vàrem tenir la sort de què va venir acompanyada del tassó gelador! M'he basat amb una de les receptes que venien amb les instruccions per fer la meva, ja que de gelats, és el segon que faig amb aquest aparell.

Esper que vos agradi la meva proposta, i la MOSSEGUEU (podeu votar a l'enllaç)!




INGREDIENTS:

  • 400 g de tambor d'ametla
  • 100 g de sucre
  • 50 ml de sucre invertit
  • 6 vermells d'ou
  • 200 ml de llet sencera + 200 ml de nata per muntar
  • 500 ml de nata per muntar


PASSES:
  1. Primer farem el tambor d'ametla, que podeu veure la recepta aquí. En picarem 200 g fins, i els altres 200 g els deixarem una mica més gruixats. També podeu deixar qualque tros per decorar. Ho reservarem.
  2. Per fer el gelat posarem 200 ml de llet i 200 ml de nata dins una olleta i ho encalentirem sense deixar-ho bullir.
  3. Amb una batedora, blanquejarem el sucre amb els vermells d'ou (podeu guardar els blancs al congelador i fer-los servir un altre dia).
  4. Afegirem la mescla de llet i nata calenta als ous, sense deixar de batre, i ho tornarem a posar dins una olla i al foc, repetint l'operació: encalentir-ho sense deixar que bulli, i veureu com torna espès.
  5. Abocarem la mescla dins un bol prou gran, i hi afegirem els 500 ml de nata sense deixar de batre amb unes varetes. Això és la mescla final, que haurà de reposar unes 4 hores dins la gelera.
  6. Quan la mescla és prou freda, podem passar a fer el gelat amb un aparell, i hi afegirem el tambor d'ametla picat, quasi al final.
  • Amb un aparell especialitzat: seguir les instruccions.
  • Amb thermomix: congelar la mescla dins unes safates per fer glaçons, i triturar-ho després de que s'hagi congelat.
  • De manera manual: posar la mescla dins un recipient hermètic i a dins el congelador, treur la mescla cada cert temps i remanar-ho, per així evitar que cristal·litzi i poguem aconseguir una textura més cremosa. 


    El tambor d'ametla picat

    Afegim el tambor d'ametla

    El meu germà l'ha trobat ben bo!




2 comentaris: