Pàgines

dijous, 8 de novembre del 2012

Cocarrois de ceba amb sobrassada

Aquesta recepta em duu a la meva infància... La meva cosina fa anys per novembre, i el seu germà, per desembre. Quan eren petits, sempre feien una gran festa d'aniversari, sa mare, la meva padrina jove, és una bona cuinera, i li encanta fer saraus (amb això he sortit més a ella, que a ma mare...)

En les seves festes d'aniversari mai faltava una palangana de cocarrois, però no eren els típics de verdura amb panses que no m'agradaven gaire (ara ja una mica més, però sense panses!), eren els cocarrois de ceba que feia madò Maria, la padrina del meus cosins. En tenc un record deliciós...

Fa un grapat de mesos que tenc la curolla de fer-los... i avui a la fi, m'he decidit. La recepta de la pasta no és la de madò Maria, perquè no la tenia, però la que he emprat, també és ben bona, i em duu altres records; els cocarrois de sa tia Francisca, que de tant en tant ens duia a casa perquè els tastàssim... aquests eren de verdures, i com que ja no era tan petita, i m'havia fet amiga de les verdures, també els record deliciosos!!!





INGREDIENTS DE LA PASTA:
(+/- 16 cocarrois)
  • 1 tassó d'oli (200 ml)
  • 1 tassó de llet (200 ml)
  • la farina que beu (+/- 3/4kg)
  • 5 cebes grosses
  • 100 g de sobrassada
  • Sal
  • Pebre bo
  • Un raig d'oli

COM HO FEIM?
  1. Primer, tallarem la ceba per llarg, i la posarem dins una paella. La courem amb un raig d'oli, sal i pebre, fins que quedi ben morta
  2. Mentres la ceba es cou, podrem fer la pasta.
  3. Mesclarem l'oli i la llet dins un bol.
  4. Amb una mà, tirarem farina a poc a poc, i amb l'atra, anire mesclant la farina amb els líquids.
  5. Afegirem farina fins que la pasta no se'ns aferri a les mans.
  6. Repartirem la pasta en bolletes més o manco iguals (a mi m'han sortit unes 16 bolles d'uns 60g cadascuna)
  7. Agafarem una bolla, l'aplanarm amb un corró i hi posarem una cullerada de la ceba, i dos o tres trossets de sobrassada.
  8. Juntarem la part de davant i la de darrera de la pasta amb els dits, fent una mica de cresta, i hi faremles puntes de cocarroi.
  9. Farem un parell de forats amb la forqueta a cada cocarroi i quan estiguin, tots fets, els enfornarem a uns 200ºC durant uns 25 minuts.
 





Suggeriments:
  • Si trobau que coure tots els cocarrois de cop és massa, els podeu congelar una vegada les tengueu fets, i coure'ls a poc a poc, aprofitant que un dia faceu alguna altra cosa al forn.
  • Acompanyats d'una bona ensalada, poden ser un dinar ideal per menjar d'excursió o a la feina.


1 comentari: